Rick Riordan ~ Bohovia Olympu: Proroctvo


Názov: Proroctvo 
Autor: Rick Riordan
Séria: Bohovia Olympu #1
Žáner: Fantasy, YA
Vydavateľstvo: Fragment 
Počet strán: 520
Hodnotenie na GR: 4,35*/441 541 hlasov

AnotáciaDo Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo, ktorí majú, podobne ako Percy Jackson, čiastočne božský pôvod. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu?
Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nepoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci… 


Rick Riordan je môj najobľúbenejší autor a myslím že tí ktorý čítali Percyho určite vedia prečo. Jeho štýl písania je neuveriteľný, nehovoriac o jeho humore ktorý nájdete v každej jeho knihe.Bohovia Olympu je asi moja najobľúbenejšia séria vôbec. Kniha nám ponúka trochu iný pohľad na svet bohov a polobohov,kedže tu prevláda rímska mytológia,čo bolo zaujímavé aj keď ja osobne preferujem grécku. Príbeh je písaný z troch pohľadoch čo mi tu vôbec neprekážalo (teda mohlo byť ale viac s Leovho...:D).Myslím že to určite môžu čítať aj ľudia ktorý Percyho nečítali (Percyho jednoznačne odporúčam),lebo aj keď série na seba nadväzujú, v tejto knihe sú úplne nové hlavné postavy a dej.

Postavy:
Jason Grace:Pravidlo číslo 1-neporovnávajte ho s Percym ako ja,lebo naňho nemá. Jason je typický hlavný hrdina-odvážny,silný, krásny atď.Čo je na ňom iné? Trpí sklerózou :D nepamätá si nič zo svojho života či už to je jeho frajerka alebo najlepší kamarát.
Piper Mclean :Piper je tak trochu netypické dievča ktoré sú však v knihách typické.Nesnaží sa upútať pozornosť ktorej má už aj tak dosť, a áno je to tá Jasonova frajerka na ktorú sa nepamätá.Celkovo ani neviem aký dojem z nej mám ale nie je otravná ale ani nejak úžasná,proste milá.
Leo Valdez: Ach...Leo! Jednoznačne najlepší! Pomaly všetko vtipné v knihe povie on. Najlepší kamarát Jasona. Potrebujete niečo opraviť? Zostrojiť? Určite sa obráť na neho! Nepočula som o tom žeby ho niekto nemal rád :D a vy ho bude určite milovať.Team Leo always and forever!

“I know, I'm an idiot!" Leo moaned. "A brilliant idiot, but still an idiot.” 

Okrem týchto hlavných postáv tu nájdete aj staré známe postavy ako Anabeth ktorá neúprosne hľadá svojho strateného Percyho. Nemali ste predtým radi Héru?Teraz ju budete neznášať. Koniec knihy je perfektný,nebudete sa po ňom mohli dočkať na pokračovanie aj keď vám pravdepodobne dôjde kde Percy je. Chcete sériu, v ktorej nájdete napätie, humor,dobrodružstvo,lásku,nádej a nebudete na ňu mohli zabudnúť? Tak potom ste na správnej ceste! Knihu hodnotím na 4 a pol hviezdičky kvôli tomu že pokračovania sú ešte lepšie a že mi tu chýbal Percy .
PS:Dosť by ma zaujímalo ako sa na to pozerajú ľudia čo Percyho nečítali ,tak ak medzi nich patríte budem rada za koment :) 






4 Komentáre

  1. Četla jsem Percyho a teď čtu Kroniky Cartera Kanea taky od Ricka. Na Bohy se teprve chystám :) ..

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som teraz dočítala Rudú pyramídu :) ...Bohy sú aj tak najlepší...hlavne od 2 a vyššie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na toto mám zálusk. Akurát teraz čítam Posledého Percyho .. a ako tak pozerám, idem si ho poriadne užiť! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No presne! :) ...Ja som stále čakala že sa tam objaví snáď

    OdpovedaťOdstrániť