Rick Riordan ~ Znamenie Atény

Názov: Znamenie Atény
Autor: Rick Riordan
Séria: Bohovia Olympu #3
Žáner: Fantasy, YA
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 536
Hodnotenie na GR: 4,52*/201 083 hlasov 

Anotácia: Chystá sa veľké stretnutie gréckych a rímskych polobohov. Posádka z Tábora polokrvných vyráža po mori na vojnovom korábe Argo do Tábora Jupiter. Ich plány však naruší proroctvo sedmy, ktoré sa začína napĺňať. Skupina hrdinov sa preto musí vydať do rodiska antických bohov, krajiny Mare Nostrum. Podarí sa im nájsť tajomné znamenie bohyne Atény, ktoré im v boji proti zlu pomôže? Gaiy, sila mocnejšia než všetci bohovia sa ďalej prebúdza a ohrozuje budúcnosť civilizácie. Čas sa kráti a posádka Arga sa musí vydať do boja za záchranu ľudstva...




...akoby sa Rím nevedel rozhodnúť do ktorej časti mesta patrí-
alebo si možno myslel,že celý svet ešte vždy patrí Rímu...

Kniha začína z pohľadu Annabeth,ktorá s Jasonom,Piper a Leom priletí v mieri do táboru Jupiter s plne vyzbrojenou loďou.
Myslíte, že s toho budu problémy? Áno.A to poriadne.Jasné že Gaia nedovolí spriatelenie táborov len tak ľahko.Tábor je napadnutý,Nico zmizol keď sa vydal hľadať Bránu Smrti, a k tomu všetkému to Proroctvo,nehovoriac o Znamení Atény.Mala som veľké očakávania ako to dopadne keď budú konečne všetci spolu.Najviac na to ako to bude medzi Percym a Jasonom :D A vlastne celkovo ako na seba zareagujú Rimania/Gréci.Nakoniec to dopadlo ešte nad moje očakávania,na čo by som si mala pri tejto sérií konečne zvyknúť.Hneď na začiatok musím povedať že sa mi strašne páčilo stretnutie Percyho a Annabeth :D super-romantická chvíľka a ona ho tresne o zem. Už som pomaly zabúdala aký boli spolu úžasný a zrazu toto.

"To je Annabeth," povedal Jason. 
"Uhm za normálnych okolností nehádže na zem ľudí."

Tentoraz je kniha písaná z 4 pohľadov a to Percyho, Annabeth, Lea a Piper.Najmenej ma bavil ten Piperin, stále neviem aký mám na ňu názor....najviac sa mi páčil samozrejme Percyho :D aj keď Annabethin bol vážne super.Leo klasika :) Vtipný a originálny.Začala sa mi aj celkom páčiť spolu Jason/Piper + bolo zaujímave vidieť tu divnú situáciu medzi Hazel/Frankom/Leom. To ako Leo podpichoval Franka bolo super. :)
Rím bol krásne opísaný,až som dostala chuť tam ísť(nie žeby som predtým nechcela). 
Polobohovia smerujú do Ríma kde musia zavrieť bránu predtým ako sa vydajú do Grécka,kedže Gaia chce vyhladiť Bohov od pôvodných koreňov,avšak je to výprava do starých antických krajov ktoré sú pre nich veľmi nebezpečné(polobohovia tam nechodia od pádu Ríma) pretože nie len bohovia,ale aj príšery sú tam silnejšie.Konečne sa celá sedmička dala do kopy,čo však vyvoláva menšie konflikty.Rivalita medzi Percym a Jasonom je priam hmatateľná.(kedže mám najradšej Percyho,asi je to dôvod prečo nemám rada Jasona) no však keď sa dvaja bijú, tretí zvíťazí.Podľa mňa bola vodca v tejto knihe jednoznačne Annabeth,ktorá však sama musí splniť svoju úlohu - sledovať Znamenie Atény čo jej vôbec nezávidím.



„Moudrosti dcéra nes samoty břímě. Znamení Athény zahorí v Ríme


Je to strašne náročná úloha ktorú sa nepodarilo splniť ešte nikomu...Annabeth v tejto knihe ukázala,že aj keď nemá super schopnosti ako jej kamaráti,svojou múdrosťou a odvahou môže dokázať rovnako veľké veci ako oni.Skúšky ktorými musí prejsť vymyslel Rick dokonale,ale čakala som že ich bude viac.Popravde to že Sammy bol Leov pradedo ma prekvapilo.Myslela som že to bude mať nejakú súvislosť priamo s ním,ale takto to dáva väčší zmysel.

“Hercules, huh?" zamračil sa Percy . "Ten chlap bol ako Starbucks v Antickom Grécku. Všade kde sa pozrieš,je tam!"

Ak sa trochu vyznáte v gréckej/rímskej mytológií,stretnete tu známe postavy ako Narcisa a Echo alebo svetoznámeho Herkulesa.Záver bol tak nečakaný,že som ho predýchavala ešte dlho!.Páčilo sa mi ako Percy vždy vie rečami oddialiť nevyhnutnú smrť a hlavne ako autor dokáže vložiť do bojových scén riadnu dávku humoru.To či však nasledovalo na úplnom konci bolo strašné !!! A na konci ten neskutočný cliffhanger! 
Často sa vraví že toto je práve ta najlepšia časť série,Niečo na tom bude a preto nemôžem dať inak ako 5 kačičky :)

 Za  Recenzný výtlačok veľmi ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT!


1 Komentáre