Týždeň s knihou #2 - Richelle Mead ~ Upírska akadémia: Spútané mágiou

Názov: Upírska akadémia: Spútané mágiou
Autorka: Richelle Mead
Séria: Vampire Academy #5 (Upírska akadémia #5)
Vydavateľstvo:  Slovart
Počet strán: 424
Hodnotenie na GR: 4,39*/186 956
Názor iných čitateľov: Luu | Christine | Keleka


Anotácia: Rose dostala šancu: mohla si vybrať medzi smrteľným životom osamote a nesmrteľným životom v náručí milovaného Dmitriho. Ale rozhodla sa zle.
Na Akadémie sv. Vladimíra je rušno. a sa záverečné skúšky Dampírov a ich začlenenie do strážcovských služieb. Rose túži po jedinom: byť Lissinou strážkňou! 
Kráľovná Tatiana s ňou má ale iné plány. Všetky výtržnosti divokej Rose jej hrajú do kariet. 
Rose sa však musí mať na pozore nielen pred morojskou kráľovnou, Dimitri je jej totiž za pätami. Okúsil jej krv a vie, že oni dvaja musia stráviť večnosť spolu. Iná možnosť neprichádza do úvahy! 



Nepoznám ani jedného človeka, čo by nikdy nepočul nič o Upírskej akadémii. A to už najmä kvôli tomu, že táto séria  je niečo dokonalé a úžasne premyslené. Zápletky nie sú nejako plytké a ľahko priehľadné a aj pri piatej knihe dokáže autorka stále prekvapiť. Tentokrát si zasa Rose nevydýchne a zasa je na nej a jej priateľoch, aby sa vydali na ďalšie dobrodružstvo a zachránili sami seba, svojich priateľov a rodinu a najmä celý morojský svet, ktorému hrozí veľké dobrodružstvo. 


Rose sa ani po neúspechu na výlete v Rusku nevzdáva a stále sa snaží prísť na spôsob ako pomôcť Dimitrimu a popritom žiť normálny život - teda, ak sa život v morojskej spoločnosti považuje za normálny. Najskôr skúšky, potom rozdelenie nových strážcov - Dampírov vysokopostaveným Morojom. Rose sníva o tom, že bude strážkyňou Lissy, aj keď si uvedomuje, že jej reálne šance nie sú skoro žiadne. Skôr mínusové. 
Celá séria sa prekvapivo číta s ľahkosťou aj keď s pribúdajúcimi časťami je čoraz hrubšia a hrubšia. Takisto, autorka nestratila svoj vtip a stále sa pri sérii dokonale nasmejete, či pri Rose-iných alebo aj Adrianových hláškach. Tie si vlastne môžete prečítať TU.  O tom, ako sa to skvelo číta, svedčí aj fakt, že keď som knihu jeden večer otvorila, že si prečítam iba kúsok - aby som si spomenula, aké to bolo, tak som sa tak začítala a pár hodín som tú knihu neotvorila. Takisto, ste po celý čas v príbehu v strehu a čakáte, čo sa stane, kedy sa to stane a všetko dokonale prežívate s postavami. A takisto nás tu Richelle neušetrila od cliffhangeru - ktorý som na druhé čítanie zvládala lepšie, keďže viem, ako to dopadne - ale aj tak ma to dosť nervovalo. 



Ako som spomínala, kniha má veľa plusov a k nim patria aj postavy. 
Rose je jedna z najlepších knižných hrdiniek s akými som sa kedy stretla. Nevzdávala sa, stále bola svojrázna, nestrácala svoj humor, snažila sa pomáhať kamarátom, premýšľala týmto pozdravujem všetky hrdinky, ktorým rozum chýba,  bojovala a pri tom sa stále chovala na svoj vek - preskákala si toho veľa a vďaka tomu aj trochu dospela, ale stále bolo vidieť, že je iba teenegerka.
Dimitri...no, toho nekomentujem. Ale povedzme, že som ho chápala po tej istej udalosti.
Adrian  ten bol také zlatíčko. Toho som si na druhé prečítanie obľúbila ešte viac ako predtým. Ale aj tak si stojím za tým, že k Rose sa absolútne nehodí. Inak je totálne perfektný.
Lissa no konečne sa ukázala ako správna kamarátka a spravila niečo pre Rose! Aj keď to bolo riskantné, pre svoju kamarátku to samozrejme, že urobila. Chápala som, že Rose sa to nepáčilo - komu by sa páčilo, keby jeho najlepšia kamarátka riskovala pre vás život? No jo, nikomu.
Christian no, aj keď sa s Lissou rozišli, tak sa mi páčilo, ako sa snažil byť jej nablízku a pomáhať mu a ako mu na nej záležalo. Proste asi dokonalý chlap ale na Adriana alebo Dimitria nemá.
Čo sa týka ostatných postáv, niektoré som mala rada, niektoré nie. No šak to asi najlepšie chápete, ak ste to už samy čítali - a ak nie, tak si to musíte prečítať. Neoľutujete.


Kniha je dokonalá, úžasne sa zasmejete a toto vydanie, ktoré pripravilo Slovart je absolútne dokonalé a som rada, že už skoro celú sériu mám hrdo doma na poličke. Okrem tej nádhernej červenej obálky, celá kniha je zboku čierna, čo vyzerala absolútne dokonalo. Takže, ak by sme to všetko zhrnuli, výjde nám dokonalá kniha. A ak ste ešte túto sériu nečítali čomu absolútne nechápem tak to proste musíte. Neoľutujete. Dajte na mňa.


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart, vy si knihu môžete kúpiť napr. TU

0 Komentáre