Renee Ahdieh ~ Pomsta & Rozbřesk

Názov: Pomsta & Rozbřesk
Autorka: Renee Ahdieh
Séria: The Wrath & The Dawn #1
Žáner: Re-telling, YA
Počet strán: 400
Hodnotenie na GR: 4,21*/50 277hlasov
Názory iných čitateľov: Michaela | Adrián | Markéta


Anotácia: 
Rozbřesk znamená smrt.


V zemi Chorásán si násilnický kalif Chálid každou noc bere novou dívku, aby ji ráno nechal oběsit na hedvábném provazu. Když se šestnáctiletá Šíva stane jeho obětí, rozhodne se její nejlepší přítelkyně Šeherezáda, že se pomstí, a dobrovolně se stane jeho další ženou. Šeherezáda je nejen rozhodnutá zůstat naživu, ale ukončit hrůzovládu kalifa jednou provždy. 

V tomto napínavém převyprávění Tisíce a jedné noci okouzluje Šeherezáda noc za nocí kalifa svými příběhy, a získává tak další dny života. I když ví, že každá noc může být její poslední. Avšak Chálid je jiný, než jakého si ho představovala. Za zrůdou se skrývá ztrápený kluk a Šeherezáda, aniž by chápala, jak je to možné, se do něj zamiluje. Jak jen mohla? Vždyť je to neodpustitelná zrada. V honosném paláci zjistí, že ne vše je takové, jaké se jeví, ale i přes svou lásku je rozhodnutá pomstít svou přítelkyni. Může v tomto světě plném příběhů a tajemství přežít láska? A znamená vůbec něco?

"Zaslúži si zomrieť za to, čo spravil našej rodine."

Ako ste si mohli všimnúť, nezvyknem písať recenzie na všetky knihy čo prečítam. K niektorým knihám proste nemám toho toľko čo by som rada povedala. Nepíšem recenzie na všetky knihy, ktoré sa mi páčili, ale ešte menej snáď píšem na knihy, ktoré sa mi nepáčili. Vlastne ani neviem prečo ale proste to tak je. Aleee...Pomsta a Rozbřesk bude výnimka. 

"Dožijem sa zajtrajšieho západu slnka. Len si nemysli. 
Prisahám, že sa dožijem toľko západov slnka, koľko bude potreba. 
A potom ťa zabijem. 
Vlastnými rukami."

Celé to nadšenie okolo Pomsty a Rozbřesk ma neobišlo. Knihu som zaregistrovala ešte dávno predtým ako vôbec vyšla v češtine. A už vtedy som ju chcela čítať. Veď to má byť re-telling Tisíc a jednej noci! To bude určite zaujímavé. Konečne niečo iné ako samé re-tellingy popolušky a pod. Konečne niečo originálnejšie - originálne prostredie, originálne postavy, originálny dej. 
A už to vidíte. Prvý problém, ktorý nastal boli vysoké očakávania. 
Keby som nemala také veľké očakávania, asi by sa mi páčila o troštičku viac. Asi nie oveľa, ale o niečo viac určite. 
Druhý problém: moc romantiky. 
Akože vážne. Keď to už poviem ja, viete, že je to asi moc. Ja mám rada romantické knihy, dokonca aj tie, ktoré su už podľa nejakých ľudí presladené ja totálne môžem. Ale čo je moc to je moc. Ako áno, bolo mi jasné, že aj s cieľom zabiť kalifa sa doňho zamiluje, ale prosím vás, takto rýchlo? Šak som nebola ani v polovici a ona tam ochkala nad jeho očami, začala si hladať výhovorky prečo by ho nemala zabiť...Kokos. 

"Moja duša je rovnocenná s tvojou."

A sme u ďalšieho problému. Blbá hrdinka. 
Vážne, keby zostavujem rebríček blbých hrdiniek, Šehrezáda je v prvej päťke. 
Predstavte si situáciu: 
Muž vám zabil najlepšiu kamarátku. Dobrovoľne sa prihlásite, aby ste sa stali jeho ženou a on Vás z akéhokoľvek dôvodu hneď prvé ráno nezabije. A keď sa Vám naskytne príležitosť ho zabiť (alebo mu aspoň trošičku ublížiť) čo spravíte: 
a) zabijete ho 
b) ublížite mu  
c) začnete rozímať nad tým, aké má dokonalé pery.
A máte to. Tipujem, že viete, čo si naša Šehrezáda vybrala. 
Ale dobre, mala iba 17 rokov, tvárim sa, že to viem pochopiť (neviem, ale nevadí).
A aby som nekidala len na Šehrezádu. Despina mi liezla na nervy snáď ešte viac. A to sa stavím, že ste si mysleli, že to nie je možné. Jej rozhovory so Šehrezádou boli postavené na hlavu. Žiadna logika, istý moment po sebe vrieskajú a potom si pomaly zverujú tie najväčšie tajomstvá. Celé zle.
Ale, aby som len nekidala. Kniha mala pozitívne vlastnosti. Napr. - má iba 400 strán. (Síce aj pokračovanie, ale nevadí, to ignorujem). Má mapu.
Kalif - Chalid (tuším) sa ako tak správal normálne. Trochu ako zamilovaný pubertiak, ktorým preháňajú hormóny ale oproti ostatným postavám mal najviac rozumu. Nevykecal všetko na prvú šupu a vlastne mal aj dôvod na svoje konanie. Za čo má veľký plus.

"Na tu nebezpečné dievča. Na tú uhrančivú krásu. 
Na ničiteľku svetov a stvoriteľku zázrakov."

Kniha je písané svižne a nenechádzajú sa tu zbytočne dlhé opisy. Striedajú sa uhľy pohľadu, takže dostanete náhľad aj na iné udalosti, nie len tie čo sa odohrávajú v paláci. Trošku mágie a vyzerá to, že v ďalšom diely aj trochu viac akcie a nie len sladkých rečí. Ale ktovie, to ja nezistím, lebo fakt sa do toho neplánujem pustiť.


2 Komentáre

  1. Vždy ma fascinovalo čítať negatívne recenzie na knihy, ktoré sa mi veľmi páčili. Ani neviem prečo, ak chceš, môžeš ma kvôli tomu volať masochista. :D
    Ja vlastne súhlasím s tým, že tam bolo dosť romantiky a že sa hlavní hrdinovia správali ako puberťáci, ale prekvapivo mi to neprekážalo. Záhadné.
    Podľa mňa by si si ale mala pokračovanie prečítať. Dosť by ti to osvetlilo aj dianie v tejto knihe a mám pocit, že by sa ti aj viac páčila. Postavy prešli aj istými zmenami, tak by ti možno až tak neliezli na nervy.
    Ale tak chápem, prečo asi pokračovanie neplánuješ. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, znie to ako dosť masochistické :D Ale tak ja si tiež sem-tam prečítam negatívne recenzie na knihy, ktoré sa mi páčili...chápeš, že či som bola iba na takom ružovom obláčiku alebo tí ľudia tam iba zbytočne hľadajú chyby aby boli zaujímavý :D
      No čo ja viem, mne to akurát nesadlo úplne do nálady, takže aj tým to môže byť. A ja som už vtedy mala dosť načítanej romantiky a tak. Takže možno aj tým to je :D ktovie.
      No neviem, možno niekedy na to dostanem chuť ale pravdepodobne ne :D

      Odstrániť