Meghan Quinn ~ Dear Life

Názov: Dear Life
Autor:  Meghan Quinn
Séria: -
Žáner: NA
Počet strán: 351 
Hodnotenie na GR:  4,51* / 1384 hlasov


Anotácia: 

Four lives. Four stories. Four sets of letters. Four brave souls in need of guidance while facing life's greatest challenges.
The anonymously published Dear Life program is designed to help them step outside of their comfort zones, face their obstacles, and relinquish their demons...and prove their existence.
With their lives teetering between wanting more and losing it all, all four souls dive into the program as a New Year’s resolution, sending them on a crazy, life-altering journey. 
Dear Life, 
Please be kind. 
Yours truly, Hollyn, Jace, Daisy, and Carter.


"Ak niečo, tak sme k sebe aspoň úprimní. 
Povedz mi, čo sa deje."

Poznáte to...Sú knihy, pri ktorých sa pýtate - Prečo je táto kniha taká populárna? Prečo ju číta skoro každý? A potom sú tu presne opačné knihy. Knihy, ktoré by si zaslúžili pozornosť, ale skoro nikto im žiadnu nevenuje. A ľudia, vy ani neviete o čo prichádzate. A presne takou knihou, ktorá je niečo ako skrytý poklad, je aj Dear Life od Meghan Quinn. 

"Volám sa Carter, a život ma oslabil v každom možnom spôsobe." 
"Mohol by si to vysvetliť?" 
"Nie." 

Išla som do knihy s tým, že som ničo nej netušila. Netušila som, aké sú postavy, ani akú majú históru a vlastne ani dej knihy (nečíala som anotáciu). Jediné, vďaka čomu som sa do knihy pustila bola jej obálka a to, že ju vychválila aj Colleen Hoover. 
Nebudem v tejto recenzii vôbec špárať do deja, venujem iba tomu tento kratší odsek, aby ste aspoň čo to málo pochytili, o čom táto kniha je. Dear Life je názov programu, ktorý ma pomôcť ľuďom sa dostať cez nejaké ťažké obdobie života. Všetky štyri postavy si prešli doslova peklom, a tak nejak sa pomocou tohto programu budú snažiť cez to dostať. 
O Meghan Quinn som už čo to počula, a cez leto som plánovala čítať aj jej inú knihu - The Mother Road. Bohužiaľ, som sa k nej cez leto nedostala a teraz začínam veľmi ľutovať - ak je to tak dobre napísaný príbeh, ako bolo toto, tak som teda o veľa prišla. 
Meghan Quinn píše veľmi ľahko a sviežo. Do jej príbehu vás dokáže vtiahnuť či už svojím štýlom, alebo aj prekvapivými udalosťami, ktoré nečakáte - ale aj taký je život. 
Meghan Quinn nemala pri písaní nasadené žiadne ružové okuliare a s postavami nezachádzala doslova ako keby v rukavičkách. Hollyn, Jace, Carter a Daisy si prešli každý svojím osudom a dalo by sa povedať peklom. A najlepšie na tom všetkom bolo - autorka nevyzdvihovala jednu udalosť nad druhou - chápala, že na daného človek to môže mať rovnaký dopad ako akákoľvek iná tragédia. 

"Buď milá. Buď odvážna a hýb sa vpred. Neprestávaj dokazovať svoju existenciu, deň za dňom. Dokáž to." 

Meghan Quinn si dala ťažkú úlohu - napísať štyri rôzne postavy, každý s vlastnou minulosťou a svojskou osobnosť - lebo nikto na svete nie je rovnaký. A keďže striedala uhly, z ktorých bol príbeh vyrozprávaný, o to ťažšie to mala. A zvládla to úžasne. Ťažko by som si vybrala nejakú postavu, ktorú som si obľúbila najviac. Nedá sa. Každá mi svojím spôsobom prirátla k srdcu a s každou som jej príbeh prežívala rovnako. 
Carter. Jeho listy som mala najradšej. On bol taký najviac úprimný a na nič sa nehral. A od ostatných troch sa najviac odlišoval hlavne tým, ako uzavretý bol. Nehral sa na niečo, nepotrpel si a ani od nikoho nechcel lútosť. 
Jace. Jeho príbeh mi najviac prirástol k srdcu. Tá jeho bolesť mi prišla najreálnejšia a najviac som ho ľutovala. To čím si on musel prejsť, to neprajem naozaj nikomu. Ale bolo úžasné, ako s tým bojoval a nevzdával sa. 
Hollyn. Kniha sa začína z jej pohľadu. A myslíte si, že čo toto bude za romantickú knihu. A ono, ako čítate ďalej, tak vnútri smútite so všetkými postavami. Hollyn sa so svojou bolesťou vyrovnávala naozaj tak najreálnejšie. Resp. tak mi to aspoň prišlo. Z večne usmiatej ženy sa zrazu stala zatrpknutá žena, ktorá stratila chuť do života. Bolo zaujímavé sledovať, ako sa snaží bojovať so životom a nájsť tú stratenú chuť do života. 
A posledná, Daisy. Tá bola také slniečko tejto knihy, lebo inak by ste asi chytili neskutočnú depku. Scény s ňou boli miestami vtipné a príjemne osviežila celý dej knihy. Áno, aj ona si niečim prešla, ale tá jej odhodlanosť naučiť sa 'žiť' to bolo niečo obdivuhodné. 

"Viem ako sa cítiš, Snowflake, keď chceš slobodu." 

Áno, táto kniha možno vyznieva ako trochu depka, ale rozhodne stojí za to, aby ste jej dali šancu. Nie je to žiadna zidealizovaná romantická kniha, pri ktorej Vám bude od prvej strany jasné ako to skončí. Táto kniha je v tomto úplne iná. Plná zvratov a nečakaných udalostí. A keď zároveň hľadáte niečo viac ako 'otrepanú romantiku' a zároveň chcete niečo, čo sa ľahko číta - toto je kniha pre Vás. 



2 Komentáre

  1. Veľmi som dúfala, že nakoniec napíšeš recenziu. Kniha ma zaujala už vtedy, keď si ju čítala. Recenziou si ma ešte viac presvedčila, že knihu chcem čítať. Hoci mám trochu strach z tých listov, ale tak... som si istá, že toto je celkom iná "káva", než akou bola kniha S láskou, Rosie. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Listy sú iba na konci kapitol :) a nie su ani extremne dlhe takze sa nemas coho bat :)

      Odstrániť