Month review #8 [Júl]

Uvedomujete si, ako to všetko rýchlo uteká? Ani sme sa nenazdali, a polovica letných prázdnin je fuč. Katastrofa, z mojich predsavzatí na tieto prázdniny som nesplnila nič. Takže snáď august bude lepší (je mi jasné, že nebude...skôr spravím toho ešte menej :D ) 

Ale, júl bol aspoň v niečom výnimočný - prečítala som až 10 kníh - čo ak čítate tieto články pravidelne, môžete vedieť, že je to skôr výnimka ako pravidlo poslednú dobu... A o to viac sa z toho teším.
Takisto, toto je úžasný 10ty príspevok za júl. Naposledy sa nám podarilo mať 10 príspevkov vrámci jedného mesiaca v januári 2015 čiže neskutočne dávno. A takisto nám pribudli nejaký nový sledovatelia - za čo veľmi pekne ďakujeme (a s malinkou dušičkou dúfame, že sa snáď čoskoro zaokrúhlia na úžasných 100). 

Knihy, ktoré som prečítala: 
  1. The Opportunist [AJ] 
  2. Dirty Red [AJ]
  3. Thief [AJ] 
  4. V znamení ametystu [SJ]
  5. Zápisník jednej lásky [SJ] 
  6. Harry Potter a väzeň z Azkabanu [SJ]
  7. The Pact [AJ]
  8. Spiaci obri [SJ]
  9. Všetkým chalanom, ktorých som milovala [SJ]
  10. Vesmír na pleciach [SJ] 

Tarryn Fisher ~ Love Me With Lies (The Opportunist, Dirty Red, Thief) 

Toto bola taká voľba z nudy. Od Tarryn som už čítala Never Never a F*ck love, ktoré sa mi obe veľmi páčili, takže keď som rozmýšľala, čo ďalšie prečítam, padol mi pohľad zrovna na túto sériu a ani neviem ako, začítala som sa. A v priebehu pár dní -tri aby som bola presná- som mala prečítanú celú sériu. Takže rozhodne stojí za to, ak hľadáte niečo skutočné, reálne, kde postavy sú svojím spôsobom skazené a zároveň Vás ich príbeh vtiahne do čítania a nepustí. 




Majka Danihelová ~ V znamení ametystu 
Viete čo je vtipné? Toto už bol môj druhý re-reading tejto knihy. Tentokrát to bolo po dvoch a pol rokoch, s tým, že už pri prvom re-readingu som si myslela, že už čoskoro budeme mať pokračovanie. A našťastie, tentokrát som sa už dočkala a Majka bola taká dobrá, že mi pokračovanie poslala. A ja sa veľmi teším. 
Čo sa týka V znamení ametystu...Je to úžasná kniha a určite každému odporúčam. Majka vytvorila originálny svet, ktorý rozhodne stojí za to a zaslúži si dostať šancu. 




Nicholas Sparks ~ Zápisník jednej lásky
Je to neuveriteľné, ale konečne som sa dokopala aj k tomu, aby som prečítala niektoré z požičaných kníh (bolo na čase). A tak som prečítala aj úplne prvú Sparksovku pre mňa. A nebolo to nič iné ako Zápisník jednej lásky. Jasné, film poznám a práve preto ma kniha nebavila na toľko, ako keby som ju nečítala ale predsa len to bol nádherný príbeh a možno niekedy v budúcnosti niečo od tohto autora prečítam. A jeho filmy absolútne zbožňujem, čiže ak sa aj ku knihám už nedostanem, jeho filmy budú stále veľmi obľúbené pre mňa. 




J.K. Rowlingová ~ Harry Potter a väzeň z Azkabanu 
Je to neuveriteľné ale čítam prvýkrát v živote Harryho Pottera. Jedným z mojich predcavzatí na tento rok je prečítať celého Harryho Pottera. Síce napredujem veľmi pomaly, ale napredujem. Tento mesiac som sa dostala k tretiemu dieľu a zatiaľ je jedným z mojich najobľúbenejších -podobne ako film. Snáď sa mi v auguste podarí prečítať aspoň štvorku. 



Karina Halle ~ The Pact 
Viete, bola som na festivale Colours of Ostrava. A cestou domou sme každá oddychovali, slúchatky v ušiach a tak. A ja, keďže som nebola až tak unavená, som čítala. Najskôr som rozmýšľala že čo, potom ma zlákala táto obálka a tak som sa do toho pustila a hneď ma to vtiahlo do deju. Nebolo to nič originálne, ale spôsob, akým bola kniha napísaná bol dobrý a strašne dobre sa to čítalo. Rozhodne sa niekedy v budúcnosti plánujem pozrieť aj na iné knihy od Kariny a možno tam nájdem nejakú, ktorá ma bude neskutočne baviť. 


Sylvain Neuvel ~ Spiaci obri 
Jeden z recenzákov za tento mesiac. Začala som ju čítať ešte predtým ako som odišla na festival, lenže na festival som si nebrala so sebou žiadnu knihu, takže niekde v polke som ostala, ale potom ako som došla domov som sa do nej pustila znova a hneď som ju aj dočítala. Totižto, tá kniha je úžasná. A čítala sa strašne dobre. Navyše, patrí do žánru sci-fi, ktorí v tejto dobe zažíva veľkú popularitu a to najmä vďaka Illuminae. A keď ste náhodou čítali Illuminae a páčila sa vám, tak rozhodne siahnite aj po tejto knihe. 



Jenny Han ~ Všetkým chalanom, ktorých som milovala
Mám pocit, že všetci zbožňujú túto knihu. A tak, keďže som mala meniny, rozhodla som sa, že je najvyšší čas si ju zaobstarať a prečítať ju. Prispelo k tomu aj odporúčanie od Janky (ak nepoznáte jej blog, tak šup šup napraviť to - tu je link) a tak som si ju v jedno poobedie kúpila. 
Musím uznať, zostala som trochu sklamaná. Čakala som niečo viac, niečo lepšie. Ale som si istá, že keby ju čítam ako mladšia, tak ju neskutočne zbožňujem. Viac rozhodne napíšem do recenzie, ktorá by sa na blogu mohla objaviť niekedy v najbližších dňoch. 
Inak, aby som nezabudla - táto kniha bude sfilmovaná. Ak chcete vedieť viac, navštívte našu FB stránku, kde nájdete viac informácií. 



Jennifer Niven ~ Vesmír na pleciach 
A poslednou knihou, ktorú som prečítala v júli je Vesmír na pleciach. Popravde, už dlho som nenašla knihu, ktorá by sa čítala tak rýchlo - a to hlavne vďaka veľmi krátkym kapitolám, ktoré príbeh rýchlo posúvajú vpred. Takisto je kniha písaná z dvoch pohľadov - Libby a Jack - a preto poskytuje lepší
náhlad do vnútra postáv. Samozrejme, postavy nie sú obyčajné, napr. Jack trpí chorobou, vďaka ktorej nerozoznáva tváre. A práve vďaka tejto knihe som sa dozvedela, že vôbec nejaká taká choroba existuje. Rozhodne kniha stojí za to, aby ste si ju prečítali...Viac v recenzii...


Ako som už spomínala, bola som na Colours of Ostrava. Množstvo skvelých koncertov, veľa zábavy, zaujímavých prednášok...Rozmýšľam, že napíšem aj samostatný článok, v ktorom sa budem venovať tomuto festivalu. Ak by bol záujem, napíšte do komentárov - mám aj nejaké videá - hlavne z koncertu Imagine Dragons- a tak...Tak dajte vedieť.

Inak, bola som v kine na Dunkriku. A bolo to úžasné. Najskôr som sa trochu bála, že ma film nebude baviť, keďže je to viacmenej bojový, ale prekvapivo to bolo úžasné. Tá atmosféra a všetko. A jednou z výhod filmu je, že neobsahuje veľa dialógov - práve vďaka tomu sa tá hrôzostrašná atmosféra dostane ešte viac do Vás, viac ju vnímate. Rozhodne stojí za pozretie.

2 Komentáre

  1. Gratulujem k 10 prečítaným knihám, ja som dala iba tri, ale zasa sa utešujem tým, že dve boli poriadne hrubé :D Zaujala ma kniha V znamení ametystu, priznávam, že som o nej ešte nepočula a tak si ju pridávam na zoznam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to hej, tie moje mali v priemere okolo 300-350 strán čiže :D
      Hej, pridaj, určite za to stojí :)

      Odstrániť